Totalul afișărilor de pagină

Ammauri Fashion Store

luni, 15 aprilie 2013

Cum functioneaza dieta de eliminare

Dietele de eliminare implica includerea sistemica de la consum a cate unui singur aliment, pe rand. Este o metoda greu de urmat si uneori rezultatele nu sunt foarte distincte, dar ramane procedura de diacnosticare cea mai sigura. Cand un aliment a fost clar identificat ca alergenic, el trebuie eliminat din dieta. Totusi, dietele de eliminare complexe, in care intregi grupe alimentare sunt excluse, nu sunt recomandate pe termen lung, fiindca exista riscul unei deficiente alimentare.

Orice dieta restrictiva este un risc pentru sanatate, iar eliminarea pe termen lung a unor alimente importante nu trebuie sa aiba loc decat sub supravegherea medicului.

(imaginea este ca titlu de prezentare)

Identificarea alimentelor vinovate este dificila fiindca putine persoane sunt sensibile la un singur alergen. Eliminarea unui singur aliment din dieta da rareori rezultate. Toate alimentele suspecte trebuie sa fie eliminate simultan timp de cel putin doua saptamani ca sa se observe vreo ameliorare. 
"Testarea" efectelor fiecarui aliment prin reintroducerea pe rand in regimul zilnic este inutila inainte de disparitia tuturor simptomelor.

Urmatoarele alimente trebuie eliminate in timpul primelor doua saptamani ale dietei de excludere: mezeluri conservate, sunca si carnati, peste afumat si fructe de mare; citrice; grau, avaz, secara si porumb; cartofi, ceapa, porumb de lapte; nuci si alune; ulei de porumb si majoritatea uleiurilor vegetale; produse lactate; orice tip de branza; majoritatea tipurior de margarina; oua. Apa de la robinet, ceaiul (cu exceptia celui de plante), cafeaua, alcoolul, sucul de fructe si cel de portocale proaspat trebuie si ele omise din dieta, impreuna cu otetul, drojdia, ciocolata si orice produs continand conservanti chimici.  

Dupa 14 zile, reintroduceti alimentele in aceasta ordine: apa de la robinet, cartofi, lapte de vaca, drojdie, ceai, secara, unt, ceapa, oua, ovaz, cafea, ciocolata, orz, citrice, porumb, branza, vin alb, fructe de mare, iaurt, otet, grau, nuci si alune. Introduceti cate un singur aliment nou la doua zile, iar cand apare vreo reactie eliminati complet alimentul cel putin o luna. Continuati sa introduceti noi alimente numai cand simptomele au disparut.
Tineti un jurnal al alimentelor reintroduse in alimentatie si veti putea curand alcatui o lista de alimente pe care organismul le tolereaza- si una de alimente de eliminat.

3 comentarii:

  1. foarte interesant,chiar aveam nevoie,mai ales ca trebuie sa stim ce sa facem,se apropie vara,iti multumim

    RăspundețiȘtergere
  2. Intr-adevar interesant si de folos articolul!

    RăspundețiȘtergere